Kaip vyksta tarptautinis krovinių pervežimas?

Nors pagrindiniai tarptautinių pervežimų etapai praktiškai visuomet vienodi, priklausomai nuo aplinkybių jie kartais gali skirtis. Pavyzdžiui, krovinys gali būti paimamas tiesiai iš siuntėjo, arba jį savarankiškai pristatant į terminalą. Taip pat situacija priklauso ir nuo to, ar krovinys yra dalinis, ar pilnas. Pastaruoju atveju jis keliauja tiesiai į galutinį pristatymo tašką be papildomų sustojimų. Tuo tarpu daliniai kroviniai gali būti surenkami iš skirtingų vietų arba, jau surinkti, jie pakraunami paskirstymo centruose. Priklausomai nuo to, kokių valstybių sienos kertamos kelionės metu, gali prireikti atitinkamų dokumentų. Kai kuriais atvejais neišvengiamas bendradarbiavimas su muitine ir krovinių patikra. O tai taip pat yra viena iš pervežimo dalių. Net pasiekęs galutinę šalį krovinys pirmiausiai gali būti pristatomas į logistikos centrą, kur visi atvežti kroviniai dar papildomai perskirstomi. Ir tik tuomet sugrupuoti keliauja į galutinius pristatymo taškus.

Krovinio kainos skaičiuoklė ir jos veikimo principas

Praktiškai kiekviena krovinių pervežimu užsiimanti įmonė turi skaičiuokles ir sistemas, pagal kurias sudaro kainodarą. Užsakymai gali būti labai įvairūs, o tokiu būdu galima greitai ir nesudėtingai apskaičiuoti galutinę sumą konkrečiam klientui. Kartais tokios skaičiuoklės būna prieinamos ir vartotojams, kurie gali savarankiškai atlikti skaičiavimus ir sužinoti paslaugos kainą. Kiekvienos sistemos veikimo principas yra gana sudėtingas, bet galutiniam vartotojui ja naudotis tikrai nebus sunku. Todėl apskaičiuoti, kiek kainuos tarptautinis krovinių pervežimas, galima vien tik įvedus užsakymo duomenis. Priklausomai nuo krovinio tipo, tam reikės jo svorio ir visų matmenų. Taip pat nurodyti tiek paėmimo, tiek pristatymo vietą. Suvedus šiuos duomenis, visi matematiniai veiksmai atliekami automatiškai ir pateikiama galutinė suma. Toks variantas ypač patogus norint įvertinti nestandartinių krovinių gabenimo išlaidas. Standartinių krovinių gabenimo kainodara yra gerokai paprastesnė ir dažnu atveju kainos būna nustatytos iš anksto.

Ar dažnai tarptautinis krovinių pervežimas vėluoja?

Visos įmonės ir vežėjai darbą stengiasi atlikti kaip įmanoma greičiau. Lygiai kaip ir visų procesų sklandumas yra kiekvienos įmonės prioritetas. Tačiau gyvenime neretai pasitaiko nenumatytų atvejų. Būtent dėl tokių situacijų neretai į galutinį pristatymo tašką vėluoja ir vežami kroviniai. Žinoma, ši tendencija tikrai nėra dažna. Kadangi įmonės yra pasiruošę netikėtoms situacijoms bei turi joms pritaikytus sprendimų variantus. Taip pat neretai pateikiama tik preliminari pristatymo trukmė, nes praktiškai neįmanoma pristatymo laiko apskaičiuoti itin tiksliai, o didelių vėlavimų tikrai neturėtų būti. Geriausia galimų nesklandumų išvengti pasiliekant papildomo laiko ir iš anksto pasiruošiant nenumatytiems atvejams.